ورزش احتمال خودکشی در نوجوانان را کاهش می‌دهد

 

ورزش - ورزش احتمال خودکشی در نوجوانان را کاهش می‌دهد

 محققان سوئدی دریافتند که ورزش باعث کاهش افسردگی و استرس می‌شود و به این ترتیب احتمال خودکشی را نیز کاهش می‌دهد.

افرادی که در حدود سنین 18 سالگی در شرایط خوب بدنی باشند، کمتر در معرض خود کشی کردن هستند. تحقیقاتی در این زمینه در دانشگاه گوتنبرگ سوئد انجام شده است.

گزارش‌هایی از مرکز ملی سلامت سوئد نشان داده است که نوجوانان و جوانان سوئدی به نسبت نوجوانان و جوانان دیگر کشورهای غربی سلامت ذهنی کمتری دارند. میزان خودکشی در سنین بین 19 تا 23 سال در این کشور افزایش یافته است( از 115 عدد در سال به 460). میزان خودکشی در سنین بین 10 تا 45 سال نیز افزایش یافته است.

برای کاهش این مقدار محققان تلاش کرده‌اند تا فاکتورهایی که از بیماری‌های ذهنی جلوگیری می‌کنند و خطر خودکشی را کاهش می‌دهند، پیدا کنند.

محققان دانشگاه گوتنبرگ یک میلیون و 136 هزار و 527 مرد را مورد بررسی قرار دادند تا نشان دهند رابطه ای بین ورزش کردن و کاهش خطر خودکشی وجود دارد.

مارگ داوارن .......... مارگراوارن، محقق دانشگاه گونتبرگ می‌گوید: اگر در سن 18 سال افراد در شرایط بدنی خوبی نباشند، 1.8 مرتبه بیشتر در معرض خودکشی هستند.

مطالعات نشان داده‌اند که تمرینات فیزیکی تاثیر بسیار مثبتی بر عملکرد ذهنی و مغزی دارد و سلول‌های عصبی بیشتری به هنگام فعالیت فیزیکی ایجاد می‌شوند.

یکی از محققان می‌گوید: سال‌های نوجوانی ، بسیار مهم هستند، زیرا ذهن و مغز در این سال‌ها کامل می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که بر روی عواملی که در این سنین مهم و موثر هستند ، تحقیق کنیم. کمبود تحرک و ورزش باعث می‌شود افسردگی افزایش یابد، افسردگی باعث افزایش خطر خودکشی می شود، با انجام ورزش بدن در مقابل استرس مقاوم‌تر می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392 | 12:32 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.